Blogissa seurataan allekirjoittaneen elämää rouvana ja äitinä.

30. huhtikuuta 2017

424 pv Vaimona - Viikko lisää (417 pv Vaimona - Laskettu aika)

Vielä mahassa rv 38+4
Edit. Teksti jäi kesken vauva-arjen (kuplan) takia, mutta mitäpä vanhaa kirjoitusta muuttamaan. Tehdään lisäyksiä väleihin.

Tänään 18.4 olisi raskauteni laskettu aika, päivä jota odotettiin kuin kuuta nousevaa. Mutta iloksemme saimme pienokaisen jo viikko sitten syliimme rv 38+6. Ensimmäinen viikko on kulunut hujauksessa.
Olimme sairaalassa ma-to eli vauvan ensimmäisen kolmen päivän tarkastuksen ajan. Koska kaikki oli sujunut hyvin ja vauvalla oli kaikki kunossa pääsimme kotiin. Ja olikin aivan ihanaa päästä kotiin.
Vauvan sänky oli sairaalassa olo aikana päässyt omalle paikalleen ja olin kiitollinen, että olin jaksanut laittaa wc ja vaatekaapin kuntoon vauvan tuloa varten. Tosin heti toisena päivänä päädyin järjestelemään vaatekaappia, sillä tuntui että kaikki vaatteet vaan ovat liian isoja. No ensimmäisen neuvolatarkastuksen jälkeen näyttäisi siltä, että kasvu on lähtenyt hyvin käyntiin ja vaatteet ovat tuota pikaa hyvän kokoiset.
Kauaa emme kodin rauhassa ehtineet lekotella, sillä olimme sopineet, että mieheni voisi pitää varpajaisjuhlat heti viikonloppuna. Yövyin siis äitini luona yhden yön vauvan kanssa. Pääsin siis takaisin hemmottelun makuun, koska äitini auttoi ja kokkasi. Mukavaa oli olla vielä päivä hemmoteltavana. Mutta on se kaikesta huolimatta ihaninta olla vain kotona. Mieskin on muutaman viikon lomalla, joten saan nauttia hänenkin seurastaan. Tosin hitusen jännittää se, kun hänen lomansa loppuu, minun on muutettava päivärytmiäni.
Edit. Nyt olen luuhannut aamuisin itse aamutakissa. Vauveli tietysti hoidetaan heti aamupesujen kautta päiväkuntoon. Vasta puolenpäivän aikaan olen itse pukeutunut kunnolla päivään (ja siirtänyt vastuun vauvasta miehelle) ja lähtenyt koiran kanssa lenkille. Samaan rakoon olen pessyt pyykkiä ja järjestellyt kotia. Ensiviikolla sitten katsotaan miten arki oikeasti lähtee käyntiin. Olen kuitenkin kiitollinen, että mieheni pystyi olemaan nämä pari viikkoa kotosalla tukemana.

Miten muiden alkutaipaleet ovat lähteneet liikenteeseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti, julkaistaan kun olen tarkistanut.